Strona główna | Mapa serwisu | English version
Przydatne > Umowa sponsoringu > Prawa i obowiązki sponsora i sponsorowanego

Prawa i obowiązki sponsora i sponsorowanego

 

Prawa i obowiązki podmiotu sponsorującego

PRAWA:
Żadania należytego wykonania przez sponsora czynności objętych umową oraz należytego korzystania z udzielonych zezwoleń o charakterze licencyjnym.
Żądania od sponsorowanego uznania, że umowa ma znamiona stosunku zaufania, wymaga lojalności i zachowania w tajemnicy informacji udzielanych przez sponsora.
Klauzula konkurencyjna wymagająca, aby sponsorowany nie uprawiał tej samej działalności na rzecz innego podmiotu.
Domagania się zezwolenia na korzystanie z własności intelektualnej i przemysłowej sponsorowanego.
Wyboru osób trzecich w akcie sponsoringu.
Do współdziałania przy wykonywaniu czynności sponsorowanych.
Do żądania stosownych informacji i sprawozdań z przebiegu czynności sponsorowanych oraz rachunkowych zestawień końcowych.
Do wypowiedzenia i odstąpienia od umowy.
Do udzielania wskazówek (mają one charakter pomocniczy dla wykonania czynności sponsorowanych lecz ostateczne wykonanie należy do sponsorowanego).
Do koordynacji sfery organizacyjnej sponsorowanego przedsięwzięcia (w przypadku jego złożoności i rozciągnięcia w czasie, dla zoptymalizowania efektów).
Do kontrolowania przebiegu działań podmiotu sponsorowanego oraz ich skuteczności (nie przekraczające ram partnerstwa i zaufania).

OBOWIĄZKI:
Wykonania świadczeń wynikających z umowy sponsoringu.
Udzielenia zezwolenia do korzystania przez podmiot sponsorowany ze swoich praw własności intelektualnej i przemysłowej.
Wywiązania się z obietnic dotyczących premii i nagród pieniężnych lub rzeczowych.
Klauzula konkurencyjna, nie nawiązywania stosunków sponsoringu z innymi podmiotami.
Lojalności w stosunku do sponsorowanego, zachowania w tajemnicy unformacji uzyskanych w trakcie trwania stosunku sponsoringu.
Zawierania odpowiednich umów towarzyszących, których partnerem jest podmiot sponsorowany.
Zabezpieczenia własności podmiotu sponsorowanego, zawarcia ubezpieczeń osobowych, majątkowych, komunikacyjnych.
Współdziałania z podmiotem sponsorowanym w pełnym zakresie wykonania umowy sponsoringu.

Prawa i obowiązki podmiotu sponsorowanego

PRAWA:
Żądania wypełnienia przez sponsora przyrzeczonych świadczeń.
Żądania zezwolenia na korzystanie z praw własności intelektualnej i przemysłowej sponsora.
Do zawierania stosownych umów z osobami trzecimi.
Do żądania zachowania przez sponsora dyskrecji co do osoby i aktywności sponsorowanego.
Do żądania zachowania lojalności przez sponsora.
Do żądania zachowania w tajemnicy informacji dostarczonych przez sponsorowanego w trakcie i po ustaniu aktu sponsoringu.
Do udzielania informacji o cechach rzeczy dostarczonych przez sponsora.
Klauzula konkurencyjna mówiąca o tym, że sponsor nie może nawiązywać żadnych stosunków sponsoringowych z innymi podmiotami(wyłączność przedmiotowa i terenowa). Również zakaz rozwijania działalności konkurencyjnej w ramach własnej organizacji sponsora.
Do modyfikacji treści umowy, wypowiedzenia i odstąpienia od umowy.

OBOWIĄZKI:
Współdziałania ze sponsorem oraz upoważnionymi osobami trzecimi.
Podejmowania działań uwzględniających treść wskazówek sponsora.
Osobistego wykonywania uzgodnionych czynności.
Przeznaczenia uzyskanych środków na wskazane cele.
Ujawniania sponsora (imię, przedmiot działalności, siedzibę sponsora, w formie bezpośredniej lub pośredniej) w toku wykonywanych czynności ustalonych w umowie.
Uczestniczenia w przedsięwzięciach mających na celu podwyższenie renomy sponsora, stopnia jego popularności oraz zmierzające do zwiększenia obrotów sponsora.
Udzielenia zgody na korzystanie przez sponsora ze swoich praw własności intelektualnej i przemysłowej.
Osobistego udziału w przedsięwzięciach publicznych organizowanych w ramach umowy sponsorskiej.
Lojalności, dbałości o prestiż i pozycję prawno- majątkową sponsora.
Zachowania dyskrecji i tajemnicy.
Klauzula konkurencyjna, zakaz nawiązywania stosunków sponsoringu z innymi podmiotami.
Zabezpieczenia przekazanych środków.
Zawarcia ubezpieczenia majątkowego.
Podjęcia określonych czynności przygotowawczych (harmonogram czynności).
Bieżącego udzielania informacji sponsorowi oraz sporządzania okresowych sprawozdań.
Sporządzania raportów finansowych.
Informowania o zmianach podmiotowych w następstwie zdarzeń prawnych.
Podjęcie decyzji innych niż uzgodnione wiąże się z obowiązkiem informowania partnera umowu sponsoringu, chyba że nie ma możliwości nawiązania z nim kontaktu.
Prawa własności intelektualnej i przemysłowej to: nazwa, godło, emblemat, symbol, patent, know-how, znak towarowy, wzory użytkowe i zdobnicze.

 

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY
Warszawskie Towarzystwo Speedwaya
Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!