Prawa i obowiązki podmiotu sponsorującego
PRAWA: Żadania należytego wykonania przez sponsora czynności objętych umową oraz należytego korzystania z udzielonych zezwoleń o charakterze licencyjnym. Żądania od sponsorowanego uznania, że umowa ma znamiona stosunku zaufania, wymaga lojalności i zachowania w tajemnicy informacji udzielanych przez sponsora. Klauzula konkurencyjna wymagająca, aby sponsorowany nie uprawiał tej samej działalności na rzecz innego podmiotu. Domagania się zezwolenia na korzystanie z własności intelektualnej i przemysłowej sponsorowanego. Wyboru osób trzecich w akcie sponsoringu. Do współdziałania przy wykonywaniu czynności sponsorowanych. Do żądania stosownych informacji i sprawozdań z przebiegu czynności sponsorowanych oraz rachunkowych zestawień końcowych. Do wypowiedzenia i odstąpienia od umowy. Do udzielania wskazówek (mają one charakter pomocniczy dla wykonania czynności sponsorowanych lecz ostateczne wykonanie należy do sponsorowanego). Do koordynacji sfery organizacyjnej sponsorowanego przedsięwzięcia (w przypadku jego złożoności i rozciągnięcia w czasie, dla zoptymalizowania efektów). Do kontrolowania przebiegu działań podmiotu sponsorowanego oraz ich skuteczności (nie przekraczające ram partnerstwa i zaufania).
OBOWIĄZKI: Wykonania świadczeń wynikających z umowy sponsoringu. Udzielenia zezwolenia do korzystania przez podmiot sponsorowany ze swoich praw własności intelektualnej i przemysłowej. Wywiązania się z obietnic dotyczących premii i nagród pieniężnych lub rzeczowych. Klauzula konkurencyjna, nie nawiązywania stosunków sponsoringu z innymi podmiotami. Lojalności w stosunku do sponsorowanego, zachowania w tajemnicy unformacji uzyskanych w trakcie trwania stosunku sponsoringu. Zawierania odpowiednich umów towarzyszących, których partnerem jest podmiot sponsorowany. Zabezpieczenia własności podmiotu sponsorowanego, zawarcia ubezpieczeń osobowych, majątkowych, komunikacyjnych. Współdziałania z podmiotem sponsorowanym w pełnym zakresie wykonania umowy sponsoringu.
Prawa i obowiązki podmiotu sponsorowanego
PRAWA: Żądania wypełnienia przez sponsora przyrzeczonych świadczeń. Żądania zezwolenia na korzystanie z praw własności intelektualnej i przemysłowej sponsora. Do zawierania stosownych umów z osobami trzecimi. Do żądania zachowania przez sponsora dyskrecji co do osoby i aktywności sponsorowanego. Do żądania zachowania lojalności przez sponsora. Do żądania zachowania w tajemnicy informacji dostarczonych przez sponsorowanego w trakcie i po ustaniu aktu sponsoringu. Do udzielania informacji o cechach rzeczy dostarczonych przez sponsora. Klauzula konkurencyjna mówiąca o tym, że sponsor nie może nawiązywać żadnych stosunków sponsoringowych z innymi podmiotami(wyłączność przedmiotowa i terenowa). Również zakaz rozwijania działalności konkurencyjnej w ramach własnej organizacji sponsora. Do modyfikacji treści umowy, wypowiedzenia i odstąpienia od umowy.
OBOWIĄZKI: Współdziałania ze sponsorem oraz upoważnionymi osobami trzecimi. Podejmowania działań uwzględniających treść wskazówek sponsora. Osobistego wykonywania uzgodnionych czynności. Przeznaczenia uzyskanych środków na wskazane cele. Ujawniania sponsora (imię, przedmiot działalności, siedzibę sponsora, w formie bezpośredniej lub pośredniej) w toku wykonywanych czynności ustalonych w umowie. Uczestniczenia w przedsięwzięciach mających na celu podwyższenie renomy sponsora, stopnia jego popularności oraz zmierzające do zwiększenia obrotów sponsora. Udzielenia zgody na korzystanie przez sponsora ze swoich praw własności intelektualnej i przemysłowej. Osobistego udziału w przedsięwzięciach publicznych organizowanych w ramach umowy sponsorskiej. Lojalności, dbałości o prestiż i pozycję prawno- majątkową sponsora. Zachowania dyskrecji i tajemnicy. Klauzula konkurencyjna, zakaz nawiązywania stosunków sponsoringu z innymi podmiotami. Zabezpieczenia przekazanych środków. Zawarcia ubezpieczenia majątkowego. Podjęcia określonych czynności przygotowawczych (harmonogram czynności). Bieżącego udzielania informacji sponsorowi oraz sporządzania okresowych sprawozdań. Sporządzania raportów finansowych. Informowania o zmianach podmiotowych w następstwie zdarzeń prawnych. Podjęcie decyzji innych niż uzgodnione wiąże się z obowiązkiem informowania partnera umowu sponsoringu, chyba że nie ma możliwości nawiązania z nim kontaktu. Prawa własności intelektualnej i przemysłowej to: nazwa, godło, emblemat, symbol, patent, know-how, znak towarowy, wzory użytkowe i zdobnicze. |